Aplikacja mobilna

Aplikacja Skakanka to ponad 80 gier:


Zarówno ćwiczenia do indywidualnej pracy z dziećmi jak i zabawoumilacze do pracy indywidualnej lub grupowej.

Wszystkie gry w aplikacji oparte są o szereg najnowszych badań z psychologii poznawczej, psychologii rozwojowej oraz neurokognitywistyki.

Z ćwiczeń w aplikacji dzieci mogą korzystać samodzielnie lub pod opieką osób dorosłych wykorzystując do tego tablet lub smartfon. Przed rozpoczęciem zabawy z multimediami polecamy przygotować dziecko odpowiednio wprowadzając rozgrzewkę fizyczną czy wykorzystując jedno z ćwiczeń na wyregulowanie poziomu pobudzenia układu nerwowego. Po zakończeniu zabawy z tabletem/smartfonem opiekun powinien pamiętać o odpowiednich ćwiczeniach wyciszających.

Zabawoumilacze są kolorowymi, interaktywnymi wizualizacjami, które, jak sugeruje ich nazwa, zaprojektowane zostały z myślą o tym, by umilić dzieciom czas wykonywania specyficznych, niejednokrotnie długotrwałych i złożonych zadań, wspomagających ich rozwój poznawczy i ruchowy. Można je wykorzystać w pracy indywidualnej lub grupowej z dziećmi.

Aby połączyć ruch z multimediami wykorzystujemy projektor, który rzuca obraz na ścianę lub telewizor oraz urządzenie Google Chromecast, które w prosty sposób pozwala udostępnić obraz i muzykę z urządzeń mobilnych i wyświetlić je używając projektora (lub telewizora).

Jak to działa?


Aby uzyskać obraz w czasie rzeczywistym połącz tablet lub smartfon z rzutnikiem bądź telewizorem

Uruchom aplikację multimedialną i wybierz odpowiednią kartę pracy

Steruj tym, co znajduje się na ekranie, a zadaniem dziecka jest realizacja ćwiczeń angażujących ruch oraz stymulujących rozwój umiejętności poznawczych

Do Twojej dyspozycji jest kilkadziesiąt zabaw multimedialnych, które stanowią inspirację do dalszego eksperymentowania i wymyślania własnych zabaw

Zobacz listę ćwiczeń i zabaw w aplikacji

1Ćwiczenia
 
Ćwiczenie Funkcje poznawcze Podstawy naukowe
Dobry ogrodnik Koncentracja Liu, Q., Zhu, X., Ziegler, A., & Shi, J. (2015). The effects of inhibitory control training for preschoolers on reasoning ability and neural activity. Scientific reports, 5, 14200-14200.
Gra w kolory Uwaga Liu, Q., Zhu, X., Ziegler, A., & Shi, J. (2015). The effects of inhibitory control training forpreschoolers on reasoning ability and neural activity. Scientific reports, 5, 14200-14200.   
Hobbyści Uwaga Rueda, M. R., Checa, P., & Combita, L. M. (2012). Enhanced efficiency of the executive attention network after training in preschool children: immediate changes and effects after two months. Developmental Cognitive Neuroscience, 2, S192-S204.
Kolekcjonerzy samochodów Pamięć Espinet, S. D., Anderson, J. E., & Zelazo, P. D. (2013). Reflection training improves executive function in preschool-age children: Behavioral and neural effects. Developmental Cognitive Neuroscience, 4, 3-15.
Kolekcjonerzy motyli Pamięć
Kolekcjonerzy rybek Pamięć
Kolekcjonerzy pieczywa Pamięć
Kolorowa ruletka Uwaga Rueda, M. R., Rothbart, M. K., McCandliss, B. D., Saccomanno, L., & Posner, M. I. (2005). Training, maturation, and genetic influences on the development of executive attention. Proceedings of the national Academy of Sciences of the United States of America, 102(41), 14931-14936.
Kopiec kreta Pamięć Thorell, L. B., Lindqvist, S., Bergman Nutley, S., Bohlin, G., & Klingberg, T. (2009). Training and transfer effects of executive functions in presch ool children. Developmental science, 12(1), 106-113.
Labirynt matematyczny Umiejętności szkolne Kroesbergen, E. H., van’t Noordende, J. E., & Kolkman, M. E. (2014). Training working memory in kindergarten children: Effects on working memory and early numeracy. Child Neuropsychology, 20(1), 23-37.
Labirynt ortograficzny uUmiejętności szkolne Banales, E., Kohnen, S., & McArthur, G. (2015). Can verbal working memory training improve reading?. Cognitive neuropsychology, (ahead-of-print), 1-29.
Liczenie Umiejętności szkolne Praet, M., & Desoete, A. (2014). Enhancing young children's arithmetic skills through nonintensive, computerised kindergarten interventions: a randomised controlled study. Teaching and Teacher Education, 39, 56-65.
Literkowy drwal Umiejętności szkolne Liu, Q., Zhu, X., Ziegler, A., & Shi, J. (2015). The effects of inhibitory control training for preschoolers on reasoning ability and neural activity. Scientific reports, 5, 14200-14200.
Małpka matematyczna Umiejętności szkolne Kroesbergen, E. H., van’t Noordende, J. E., & Kolkman, M. E. (2014). Training working memory in kindergarten children: Effects on working memory and early numeracy. Child Neuropsychology, 20(1), 23-37.
Małpka ortograficzna Umiejętności szkolne Banales, E., Kohnen, S., & McArthur, G. (2015). Can verbal working memory training improve reading?. Cognitive neuropsychology, (ahead-of-print), 1-29.
Matematyczny szlaban Umiejętności szkolne Kroesbergen, E. H., van’t Noordende, J. E., & Kolkman, M. E. (2014). Training working memory in kindergarten children: Effects on working memory and early numeracy. Child Neuropsychology, 20(1), 23-37.
Matematyczne puzzle Umiejętności szkolne Kroesbergen, E. H., van’t Noordende, J. E., & Kolkman, M. E. (2014). Training working memory in kindergarten children: Effects on working memory and early numeracy. Child Neuropsychology, 20(1), 23-37.
Nakarm psiaka Pamięć Blakey, E., & Carroll, D. J. (2015). A Short Executive Function Training Program Improves Preschoolers’ Working Memory. Frontiers in psychology, 6.
Naszyjnik Spostrzegawczość Bergman Nutley, S., Söderqvist, S., Bryde, S., Thorell, L. B., Humphreys, K., & Klingberg, T. (2011). Gains in fluid intelligence after training non-verbal reasoning in 4-year-old children: a controlled, randomized study. Developmental science, 14(3), 591-601.
Niebezpieczna lawa Pamięć Ang, S. Y., Lee, K., Cheam, F., Poon, K., & Koh, J. (2015). Updating and working memory training: Immediate improvement, long-term maintenance, and generalisability to non-trained tasks. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 4(2), 121-128.
Nieskończone budowle Umiejętności szkolne Banales, E., Kohnen, S., & McArthur, G. (2015). Can verbal working memory training improve reading?. Cognitive neuropsychology, (ahead-of-print), 1-29.
Nieuchwytne robale Spostrzegawczość Rueda, M. R., Rothbart, M. K., McCandliss, B. D., Saccomanno, L., & Posner, M. I. (2005). Training, maturation, and genetic influences on the development of executive attention. Proceedings of the national Academy of Sciences of the United States of America, 102(41), 14931-14936.
Opiekunowie zwierząt Pamięć Henry, L. A., Messer, D. J., & Nash, G. (2014). Testing for near and far transfer effects with a short, face-­‐to-­‐face adaptive working memory training intervention in typical children. Infant and Child Development, 23(1), 84-103.
Ortograficzny samochód Umiejętności szkolne Flook, L., Smalley, S. L., Kitil, M. J., Galla, B. M., Kaiser-Greenland, S., Locke, J., ... & Kasari, C. (2010). Effects of mindful awareness practices on executive functions in elementary school children. Journal of Applied School Psychology, 26(1), 70-95.
Porównywanie Umiejętności szkolne Praet, M., & Desoete, A. (2014). Enhancing young children's arithmetic skills through nonintensive, computerised kindergarten interventions: a randomised controlled study. Teaching and Teacher Education, 39, 56-65.
Prosta matma Umiejętności szkolne Kroesbergen, E. H., van’t Noordende, J. E., & Kolkman, M. E. (2014). Training working memory in kindergarten children: Effects on working memory and early numeracy. Child Neuropsychology, 20(1), 23-37.
Rak wspak Pamięć Thorell, L. B., Lindqvist, S., Bergman Nutley, S., Bohlin, G., & Klingberg, T. (2009). Training and transfer effects of executive functions in preschool children. Developmental science, 12(1),
Skaczący królik Umiejętności szkolne Kroesbergen, E. H., van’t Noordende, J. E., & Kolkman, M. E. (2014). Training working memory in kindergarten children: Effects on working memory and early numeracy. Child Neuropsychology, 20(1), 23-37.
Szybkie auto Spostrzegawczość Rueda, M. R., Rothbart, M. K., McCandliss, B. D., Saccomanno, L., & Posner, M. I. (2005). Training, maturation, and genetic influences on the development of executive attention. Proceedings of the national Academy of Sciences of the United States of America, 102(41), 14931-14936.
Szybkie kwadraty Pamięć Ang, S. Y., Lee, K., Cheam, F., Poon, K., & Koh, J. (2015). Updating and working memory training: Immediate improvement, long-term maintenance, and generalisability to non-trained tasks. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 4(2), 121-128.
Trudne podobieństwa Spostrzegawczość Holmes, J., & Gathercole, S. E. (2014). Taking working memory training from the laboratory into schools. Educational Psychology, 34(4), 440-450.
Wielkie gotowanie Pamięć Ang, S. Y., Lee, K., Cheam, F., Poon, K., & Koh, J. (2015). Updating and working memory training: Immediate improvement, long-term maintenance, and generalisability to non-trained tasks. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 4(2), 121-128
Wracający krecik Pamięć Karbach J., Strobach T., Schubert T. (2015). Adaptive working-memory training benefits reading, but not mathematics in middle childhood. Child Neuropsychol. 21 285–301.
Znajdź pary Pamięć Ang, S. Y., Lee, K., Cheam, F., Poon, K., & Koh, J. (2015). Updating and working memory training: Immediate improvement, long-term maintenance, and generalisability to non-trained tasks. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 4(2), 121-128.
2Zabawoumilacze
 
Zabawoumilacz funkcje poznawcze Podstawy naukowe
Bramkarz Uwaga Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Budowanie Kontrola postępów Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Ciasteczkowy potwór Kontrola postępów Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Czarodziej Kontrola postępów Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Drwal Kontrola postępów Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Dźwiękowa żaba Naśladowanie Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Dźwiękowe kulki Uwaga Stevens, C., Fanning, J., Coch, D., Sanders, L., & Neville, H. (2008). Neural mechanisms of selective auditory attention are enhanced by computerized training: Electrophysiological evidence from language-impaired and typically developing children. Brain research, 1205, 55-69.
Karateka Kontrola postępów Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Karmiący ptak Naśladowanie Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Kolory Uwaga Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Kształty Uwaga Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Kucharka Uwaga Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Latający dywan Naśladowanie Bergman Nutley, S., Söderqvist, S., Bryde, S., Thorell, L. B., Humphreys, K., & Klingberg, T. (2011). Gains in fluid intelligence after training non-verbal reasoning in 4-year-old children: a
Matma na autostradzie Umiejętności szkolne Kroesbergen, E. H., van’t Noordende, J. E., & Kolkman, M. E. (2014). Training working memory in kindergarten children: Effects on working memory and early numeracy. Child Neuropsychology, 20(1), 23-37.
Odliczanie Odmierzanie czasu Dowsett, S. M., & Livesey, D. J. (2000). The development of inhibitory control in preschool children: Effects of “executive skills” training. Developmental psychobiology, 36(2), 161-174.
Ortografia na drodze Umiejętności szkolne Flook, L., Smalley, S. L., Kitil, M. J., Galla, B. M., Kaiser-Greenland, S., Locke, J., ... & Kasari, C. (2010). Effects of mindful awareness practices on executive functions in elementary school children. Journal of Applied School Psychology, 26(1), 70-95.
Ortografia w budowie Umiejętności szkolne Banales, E., Kohnen, S., & McArthur, G. (2015). Can verbal working memory training improve reading?. Cognitive neuropsychology, (ahead-of-print), 1-29.
Ortografia w dżungli Umiejętności szkolne Holmes, J., & Gathercole, S. E. (2014). Taking working memory training from the laboratory into schools. Educational Psychology, 34(4), 440-450.
Ortografia w labiryncie Umiejętności szkolne Banales, E., Kohnen, S., & McArthur, G. (2015). Can verbal working memory training improve reading?. Cognitive neuropsychology, (ahead-of-print), 1-29.
Pasikonik Naśladowanie Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Pole Uwaga Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Policjant Hamowanie Dowsett, S. M., & Livesey, D. J. (2000). The development of inhibitory control in preschool children: Effects of “executive skills” training. Developmental psychobiology, 36(2), 161-174.
Pszczoła Naśladowanie Zhao, X., Wang, Y., Liu, D., & Zhou, R. (2011). Effect of updating training on fluid intelligence in children. Chinese Science Bulletin, 56(21), 2202-2205.  
Robal Odmierzanie czasu Dowsett, S. M., & Livesey, D. J. (2000). The development of inhibitory control in preschool children: Effects of “executive skills” training. Developmental psychobiology, 36(2), 161-174.
Statek kosmiczny Kontrola postępów Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Stragan Uwaga Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Strażak Kontrola postępów Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Sygnalizator Hamowanie Dowsett, S. M., & Livesey, D. J. (2000). The development of inhibitory control in preschool children: Effects of “executive skills” training. Developmental psychobiology, 36(2), 161-174.
Ul Umiejętności szkolne Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Wesoła sałatka Kontrola postępów Dörrenbächer, S., Müller, P. M., Tröger, J., & Kray, J. (2014). Dissociable effects of game elements on motivation and cognition in a task-switching training in middle childhood. Frontiers in psychology, 5
Żaba Naśladowanie Zhao, X., Wang, Y., Liu, D., & Zhou, R. (2011). Effect of updating training on fluid intelligence in children. Chinese Science Bulletin, 56(21), 2202-2205.  
313 zabaw rozwojowych
 
Zabawa Funkcje poznawcze Podstawy naukowe
Dźwiękowy detektyw Rozwój Stevens, C., Fanning, J., Coch, D., Sanders, L., & Neville, H. (2008). Neural mechanisms of selective auditory attention are enhanced by computerized training: Electrophysiological evidence from language-impaired and typically developing children. Brain research, 1205, 55-69.
Kolejno skacz Rozwój Bergman Nutley, S., Söderqvist, S., Bryde, S., Thorell, L. B., Humphreys, K., & Klingberg, T. (2011). Gains in fluid intelligence after training non-verbal reasoning in 4-year-old children: a controlled, randomized study. Developmental science, 14(3), 591-601.
Na wyrywki Rozwój Napoli, M., Krech, P. R., & Holley, L. C. (2005). Mindfulness training for elementary school students: The attention academy. Journal of Applied School Psychology, 21(1), 99-125.
Od sylaby do sylaby Rozwój Rabiner, D. L., Murray, D. W., Skinner, A. T., & Malone, P. S. (2010). A randomized trial of two promising computer-based interventions for students with attention difficulties. Journal of abnormal child psychology, 38(1), 131-142.
Odnalezione to co zgubione Rozwój Ang, S. Y., Lee, K., Cheam, F., Poon, K., & Koh, J. (2015). Updating and working memory training: Immediate improvement, long-term maintenance, and generalisability to non-trained tasks. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 4(2), 121-128.
Ortograficzny świat Rozwój Holmes, J., & Gathercole, S. E. (2014). Taking working memory training from the laboratory into schools. Educational Psychology, 34(4), 440-450.
Pod rękę z matmą Rozwój Kroesbergen, E. H., van’t Noordende, J. E., & Kolkman, M. E. (2014). Training working memory in kindergarten children: Effects on working memory and early numeracy. Child Neuropsychology, 20(1), 23-37.
Poszukiwacze słów Rozwój Stevens, C., Fanning, J., Coch, D., Sanders, L., & Neville, H. (2008). Neural mechanisms of selective auditory attention are enhanced by computerized training: Electrophysiological evidence from language-impaired and typically developing children. Brain research, 1205, 55-69.
Słuchowy kolekcjoner liter Rozwój Banales, E., Kohnen, S., & McArthur, G. (2015). Can verbal working memory training improve reading?. Cognitive neuropsychology, (ahead-of-print), 1-29.
Ucięte nutki Rozwój Stevens, C., Fanning, J., Coch, D., Sanders, L., & Neville, H. (2008). Neural mechanisms of selective auditory attention are enhanced by computerized training: Electrophysiological evidence from language-impaired and typically developing children. Brain research, 1205, 55-69.
W kilku zdaniach Rozwój Flook, L., Smalley, S. L., Kitil, M. J., Galla, B. M., Kaiser-Greenland, S., Locke, J., ... & Kasari, C. (2010). Effects of mindful awareness practices on executive functions in elementary school children. Journal of Applied School Psychology, 26(1), 70-95.
Wrażliwe ucho Rozwój Pugin, F., Metz, A. J., Stauffer, M., Wolf, M., Jenni, O. G., & Huber, R. (2014). Working memory training shows immediate and long-term effects on cognitive performance in children and adolescents. F1000Research, 3.

Jesteś zainteresowany aplikacja mobilną?